ПОЛОЖЕННЯ
про шкільну рейтингову систему «Зроби крок»
за номінаціями: «Клас року», «Лідер року», «Учень року»,
«Спортсмен року»
1. Загальне положення
1.1 Шкільна рейтингова система «Зроби крок» являє собою показник участі і його якості в житті ліцею класних колективів протягом навчального року (з вересня по травень);
1.2 Загальне керівництво та координацію умовами реалізації шкільної рейтингової системи «Зроби крок» здійснює адміністрація та педагогічній колектив Лисичанського ліцею №8 Сєвєродонецького району Луганської області;
1.3 Набір напрямків конкурсного оцінювання та критерії їх оцінки визначаються на початку навчального року, розглядаються і приймаються рішенням педагогічної ради та затверджуються наказом директора ліцею;
1.4 Шкільна рейтингова система «Зроби крок» є частиною виховної роботи ліцею.
2. Мета та завдання:
2.1 Шкільна рейтингова система «Зроби крок» працює з метою:
- виявлення найбільш згуртованих і творчих класних колективів-лідерів школи;
- підвищення творчого потенціалу учнів;
- розвитку класного і шкільного самоврядування;
- виявлення талановитих лідерів учнівського самоврядування;
- популяризації ідей лідерства у шкільному колективі;
- створення умов для підвищення ролі органів учнівського самоврядування у діяльності школи.
2.2 Завдання конкурсу «Клас року»:
- утвердження активної життєвої позиції учнів;
- розвиток класного і шкільного співуправління;
- підвищення престижу знань, інтелектуального і творчого потенціалу учнів;
- стимулювання класних керівників, активів класів до реалізації творчого підходу в роботі і навчанні.
2.3 Завдання номінації «Учень року»:
- пошук шляхів найбільш повного використання можливостей школи для розкриття здібностей учнів та реалізації творчого потенціалу педагогічного колективу;
- створення належних умов для виявлення та підтримки обдарованої молоді, розвитку її схильностей та природних задатків;
- стимулювання творчого самовдосконалення учнів;
- підвищення інтересу до поглибленого вивчення дисциплін, прищеплення навичок дослідницької роботи;
- пропаганда та утвердження пріоритету знань як одного з головних засобів саморозвитку та самовираження особистості, її самоствердження;
- стимулювання пізнавальної активності та творчої активності учнів в урочний та позаурочний час.
2.4 Завдання номінації «Лідер року»:
- виявлення активно працюють лідерів учнівського самоврядування;
- підвищення культури ділової взаємодії лідерів класного і шкільного самоврядування;
- формування позитивного іміджу лідерів учнівського самоврядування у суспільстві;
- виявлення, оцінка та поширення успішного досвіду роботи активістів учнівського самоврядування.
2.5 Завдання номінації «Спортсмен року»:
- пропаганда здорового способу життя, фізичної культури і спорту;
- підвищення спортивної майстерності учнів;
- залучення учнів до регулярних занять фізичною культурою, участі в змаганнях;
- формування суспільно активної особистості, моральних якостей;
- виявлення найсильніших спортсменів.
2.6 Порядок висування кандидатів та критерії їх відбору:
• Право на висунення кандидатів на звання «Лідер року», «Учень року», «Спортсмен року » має право дитяча шкільна організація та педагогічний колектив школи;
• Кандидатом у номінації «Учень року » може стати школяр, який має показники в навчанні 10-12 балів і є учасником або призером творчих конкурсів, предметних олімпіад різних рівнів або автором дослідницьких робіт.
• Кандидатом у номінації «Лідер року» може стати будь-який школяр, висунутий шкільним співуправлінням або класним колективом і є активним учасником громадських, творчих, благодійних справ дитячої шкільної організації, живе суспільними інтересами, що бере на себе відповідальність за рішення та виконання доручень, вносить інновації в розвиток шкільного дитячого руху.
• Кандидатом у номінації «Спортсмен року» може стати будь-який учень, який бере участь у колективних творчих справах і змаганнях, є призером творчих конкурсів будь-яких рівнів, є призером спортивних заходів та змагань.
3. Об'єкти та напрямки:
3.1. Об'єктами шкільної рейтингової системи є класні колективи 1-11 класів школи, учні 5-11 класів та їх особисті досягнення протягом поточного навчального року;
3.2. До основним напрямам конкурсу відносяться:
- навчальна діяльність;
- культурно-масові заходи;
- спортивно-оздоровчий напрям;
- діяльність, спрямована на підтримання чистоти і порядку в школі;
- волонтерська діяльність;
- цивільно-патріотична діяльність.
4. Організація і проведення конкурсу
4.1 Для організації та проведення конкурсу на підставі наказу директора створюється оргкомітет та журі.
4.2 Оргкомітет виконує такі функції:
- здійснює організаційну та роз'яснювальну роботу щодо підготовки та проведення конкурсу;
- забезпечує порядок його проведення.
4.3 Журі конкурсу:
- визначає критерії оцінювання результатів кожного туру конкурсу;
- здійснює моніторинг учасників конкурсу, фіксує проміжні й кінцеві результати;
- оприлюднює результати кожного туру конкурсу;
- аналізує та узагальнює результати конкурсу;
4.4 До складу журі входять:
Науменко Вікторія Володимирівна, заступник директора з виховної роботи, веде моніторинг участі класних колективів у шкільних, міських та обласних заходах, успішного досвіду роботи активістів учнівського самоврядування.
Журило Алла Вікторівна, заступник директора з навчально-виховної роботи, - моніторинг виконання Єдиних вимог учнями школи.
Цуканова Ольга Вікторівна, заступник директора з навчально-виховної роботи, - моніторинг якості знань за підсумками навчального року, участь учнів у предметних олімпіадах різних рівнів та науково-дослідних проектах.
Касатова Ольга Леонідівна, заступник директора з навчально-виховної роботи, - моніторинг виконання правил безпеки на уроках та перервах.
Тернова Олена Олександрівна, педагог-організатор школи, - моніторинг активність роботи учнівського співуправління, участь класних колективів у діяльності ДШО «Республіка юних», активність роботи в ЗКС (зоні корисної справи), акціях милосердя, волонтерському русі.
Терянник Ірада Мушфігівна, вчитель образотворчого мистецтва- моніторинг участі класних колективів у декоративно прикладних, технічних, творчих конкурсах школи та міста; інформаційного супроводу життя класного колективу, підготовку публікацій до місцевих, шкільних газет.
Бєла Олена Миколаївна, вчитель фізичної культури, - моніторинг участі класних колективів у спортивному житті школи та міста, зайнятість учнів у спортивних секціях, дотримання здорового способу життя.
Войтко Оксана Олексіївна, вчитель біології та географії, - моніторинг участі класних колективів в природоохоронних акціях.
5. Критерії оцінювання:
5.1. Оцінювання класних колективів здійснюється за 10 бальною системою;
5.2. Оцінювання здійснюється за напрямками:
- стан документації та куточка класного колективу – максимальна оцінка, якщо нема зауважень 5 балів;
- зовнішній вигляд та виконання Єдиних вимог до учнів школи – 5 балів;
- середній рівень успішності класного колективу – 5 балів;
- участь учнів класу у предметних олімпіадах – 5 балів;
- участь класних колективів у шкільних конкурсах – 5 балів;
- участь у шкільних заходах – 5 балів;
- участь у міських конкурсах, змаганнях, проектах – 10 балів;
- проведення шкільного свята – 7 балів;
- участь класного колективу у волонтерській діяльності – 5 балів;
- участь у трудових десантах, зборах макулатури – 5 балів;
- збереження класного кабінету, шкільного майна – 5 балів;
- робота у підшефному класі – 3 бали;
- творча ініціатива класу – 5 балів;
- активна участь у роботі органів шкільного співуправління – 5 балів;
- дотримання здорового способу життя – 5 балів;
- участь у громадському житті школи – 5 балів;
- робота у співдружності класних колективів – 5балів.
5.3. Результати рейтингової системи підводяться кожну чверть і освітлюються на стенді дитячої шкільної організації «Республіка юних» та на вебсайті ліцею.
5.4. Підсумок рейтингової шкільної системи підводиться на весняній Конференції «Плануємо своє завтра» дитячої шкільної організації «Республіка Юних» у присутності Ради «Республіки юних», журі рейтингової системи та педагогічного колективу школи.
6. Нагородження:
6.1 Класу – переможцю присвоюється звання «Клас року», вручається Диплом «Клас року» і цінний подарунок або грошова премія.
6.2 Учням переможцям за номінаціями «Лідер року», «Учень року», «Спортсмен року», вручаються дипломи та цінні подарунки.
6.3 Нагородження переможців проводиться під час урочистої лінійки.