Практичний кейс класного керівника з розвитку емоційного інтелекту

1. Посібник «Емоційне налаштування як важливий компонент сучасного уроку»

2. Посібник ЛОІППО «Розвиток емоційного інтелекту в закладі загальної середньої освіти»

3. Практичні вправи на розвиток емоційного інтелекту

4. Вправа «Емоційний термометр»

161813396_782558655973534_9015219526131634993_n.png

Рекомендації для вчителя ЩОБ УНИКНУТИ «ЕМОЦІЙНОГО ВИГОРАННЯ»

1. Плануючи робочий день, обов’язково виділяйте час для емоційного відпочинку. Так, обідню перерву можна із користю для здоров’я провести в найближчому парку або просто на вулиці, змінивши робочу обстановку. «Подорож» у переповненій маршрутці додому або на роботу можна замінити на прогулянку пішки.

2. Плануйте робочий тиждень, місяць із визначенням короткострокових і довгострокових цілей роботи, що дозволить фокусуватися на необхідних діях, підвищить мотивацію діяльності та зменшить кількість невиправданих емоційних витрат. Варто виділяти завдання та цілі, що є пріоритетними або такими, що виконуються найшвидше.

3. Варто впорядкувати власні думки та бажання. Не слід хапатися за все й одразу в гонитві за примарним результатом або похвалою керівника. Виділіть час для зустрічей із друзями, відпочинку із коханою людиною поза межами звичної повсякденності, відвідин мистецьких або спортивних заходів. Вихідні, особливо в теплу пору року, корисно проводити на відкритому повітрі, уникаючи пасивного проведення часу перед телевізором на дивані.

4. У пригоді стане професійний розвиток і самовдосконалення (обмін професійною інформацією з колегами, що дає відчуття світу ширшого, ніж той, який існує всередині окремого колективу – курси підвищення кваліфікації, конференції тощо). Крім суто професійної користі, такі заходи покликані активізувати взаємозв’язки з колегами, активне спілкування в нових умовах, а це відволікає від буденності та рутини.

5. Банальним, але важливим компонентом боротьби зі стресом є підтримування гарної фізичної форми. Між станом тіла й розумом є тісний зв’язок: неправильне харчування, зловживання спиртними напоями, тютюном посилюють прояви синдрому вигоряння. Ні за яких обставин не можна нехтувати повноцінним сном, адже тільки в цей час мозок відпочиває та накопичує енергію на наступний день ;

6. Нове хобі може не тільки додати задоволення у житті, а й допомогти почуватися більш мотивованим. Години, присвячені, приміром, вишиванню, збережуть дні, присвячені пошуку емоційного заспокоєння.

7. Категоричним правилом має стати відмові від роботи вдома та обговорення робочих проблем поза роботою.

8. Зрештою, візьміть відпустку та просто забудьте про проблеми на роботі.

Пам’ятайте: «Це ваше життя, і ви живете тільки один раз!»

Також маю сторінцу в соцмережі Facebook https://www.facebook.com/profile.php?id=61552124514529, яку постійно поповнюю корисною інформацією для педагогів, батьків та учнів.

На моїх сторінках ви зможете знайти різноманітні рекомендації щодо психологічного забезпечення та підвищення ефективності педагогічного процесу, захисту психічного здоров’я, виховання та розвитку дітей тощо.

Психолог не дає конкретних порад, не оцінює «правильно – неправильно», «добре – погано». Психолог використовує свої знання, навички, практичний досвід, щоб допомогти вам побачити та усвідомити причини своїх проблем та шляхи їх вирішення.

ПРАКТИЧНИЙ ПСИХОЛОГ ІНФОРМУЄ
Психологічні хвилинки https://93100sch8.co.ua/news/2340/

РЕКОМЕНДАЦІЇ ТА ПОРАДИ

Вчимося концентруватися
Мотивація на успіх
Тест
Вправа "Банка вдячності"
15 хитрих прийомів з психології, які корисно знати кожному!
Як говорити з дітьми про війну
Психологічні рекомендації педагогам  «Як уникнути погіршення психологічного стану та «емоційного вигорання» в умовах карантину»
Найефективніші способи досягнення душевної гармонії і рівноваги
Шляхи послаблення стресу
Поради, які допоможуть пережити дні вимушеного карантину
Вправи на розвиток креативного мислення вчителів
Рекомендації учителю в роботі з дітьми різних типів темпераментів
Психологічні умови створення ситуації успіху на уроці
Рекомендації вчителям з профілактики проявів дезадаптації в учнів при переході із початкової школи в середню
Уроки-тренінги« Попередження, виявлення та реагування у випадку сексуального насильства наддітьми»